TOLONG SEBARKAN !! MULAI SEKARANG BERHENTILAH MEMBERSIHKAN DAKI ATAU KOTORAN PADA PUSAT ANDA, INI BAHAYA YANG AKAN DITIMBULKANNYA

TOLONG SEBARKAN!! MULAI SEKARANG BERHENTILAH MEMBERSIHKAN DAKI ATAU KOTORAN PADA PUSAT ANDA, INI BAHAYA YANG AKAN DITIMBULKANNYA

Anda suka bersihkan daki / kekotoran di dalam pusat? Lebih baik STOP mulai sekarang !!

Pusat iaitu satu lubang tertutup yang ada diatas perut, ketika kita di dalam perut ibu (janin) fungsi pusat iaitu tempat masuknya zat makanan yang datang dari tubuh ibu, ketika bayi sudah keluar dari perut ibu (melahirkan) jadi doktor / bidan bahkan juga dukun sekalipun akan tidak lupa untuk memotong tali pusat yang menghubungkan sang bayi dengan plasenta ibunya kerana saat ini sang bayi tak perlu lagi pengambilan zat makanan dari sang ibu namun saat ini sang bayi mesti memasukan makanan melalui mulutnya.

bahaya membersihkan daki pada pusat

Nah, kerana pusatnya dulunya iaitu bekas tempat memasukan zat makanan pada badan kita jadi pastinya pusar itu tembus kedalam perut kita, serta ternyata pusat iaitu kulit luar nipis yang berada pada badan kita.

Kerana dibelakang pusat kita iaitu perut, maka pusat butuh pertahanan supaya kulitnya yang sangat tipis ini tak gampang bocor atau terkena serangan bakteria / virus yang berbahaya.

Tanpa kita ketahui, setiap hari ada sel mati yang mengandungi keratin gugur dari permukaan kulit serta minyak yang keluar, semua bercampur bersama najis, jadi jadilah daki.

Daki yang ada dalam pusat juga mempunyai daki yang berasal dari sistem yang sama, serta itu normal, maka dari itu jika kita mandi dan bersihkan daki/ kekotoran didalam pusar, maka daki itu tidak lama kemudian akan muncul kembali.

Bila anda sering melakukan pembersihan daki/ kekotoran didalam pusar, saya anjurkan untuk berhenti mulai sekarang, kerana daki tersebut benteng utama dari pusat.

Jika kita bersihkan daki/ kekotoran didalam pusar dan terjadi lecet pada kulit pusar itu maka bakteria / virus jahat yang sudah menanti diluar akan terus masuk kedalam perut kita, sudah tidak ada pertahanan kerana daki / kekotoran pusat itu sudah habis kita bersihkan.

Jadi akibat dari lecet itu maka lama-kelamaan akan jadi membesar serta membengkak, yang paling saya takutkan iaitu terjadinya kanser di seputar pusat. Tetapi ia perlu pemeriksaan perubatan terlebih dahulu.

Anda sudah berhenti kan bersihkan daki / kekotoran didalam pusat?

Bila anda suka artikel ini, sila share kepada rakan FACEBOOK, TWITTER dan GOOGLE + anda.

Search Terms:

MOHON BANTU LIKE JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI !!

loading...